.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولین همایش ملی بیماریهای نوظهور دامپزشکی

ایران در سطح منطقه با هویت اسلامی و انقلابی و الهام بخش در جهان اسلام و با تعامل سازنده از سلامت رفاه ، دانش پیشرفته و توانا در تولید علم و فن آوری برخوردار می باشد .

اولین همایش ملی بیماریهای نوظهور و نوپدید دامپزشکی باحضور دکتر ایرج سهرابی حق دوست رئیس دامپزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی ، حجت الاسلام والمسلمین حسن قلی پور رئیس واحدبابل ، دکترحسینی دانشیار گروه انگل شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ، خانم دکترسیمانی ، دکترآسمار، دکترموتمنی رئیس شورای پژوهشی منطقه 3 ، اندیشمندان ، فرهیختگان عرصه دامپزشکی ، اساتید ، دانشجویان ، مسوولین ادارات و نهادهای استان مازندران و شهرستان بابل در دانشگاه آزاد اسلامی واحدبابل باهمکاری گروه تولید دکتر معلم برگزار شد .
حسن قلی پور رئیس واحد ضمن خوش آمدگویی و ارائه گزارش از عملکرد واحد بابل گفت پیشرفت خیره کننده ای که در چند دهه اخیر در زمینه علوم دامپزشکی در جهان رخ داده است ، منجر به تحولات شگرفی در درمان بیماریهای دامی و حفظ و ارتقاء سطح سلامت جوامع مختلف گردید .
رئیس واحد بابل بیان داشت با کمال افتخار امروز در بیست و چهارمین سال تأسیس گروه دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بابل شاهد اولین برگزاری همایش ملی بیماریهای نوظهور و نوپدید دامپزشکی می باشیم. وی عنوان کرد براساس برنامه چشم انداز بیست ساله ایران کشور است توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی ، علمی و فن آوری در سطح منطقه ، با هویت اسلامی و انقلابی ، الهام بخش در جهان اسلام و تعامل سازنده و موثر در روابط بین الملل ، برخوردارد از سلامت ، رفاه ،دانش پیشرفته و توانا در تولید علم و فن آوری. بدون تردید تحقق اهداف بلند چشم اندار مستلزم این ادعاست .
حسن قلی پور ابراز امیدواری کرد : دستگاه های مختلف هرکدام به وظایف تخصصی خود در افق چشم انداز واقف گشته و به آن جامعه علم بپوشانند چون این اهداف در بخش سلامت ، بهداشت ، تغذیه و امنیت غذایی بدون مشارکت فعال و سازنده دامپزشکان در ارتقاء کمی و کیفی مواد پروتئینی با منشا دامی جلوگیری از انتقال بیماریهای مشترک انسان ، افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و ارائه راهکارهایی جهت مقابله با بیماریهای جدید دام و طیور کشورمان محقق نخواهد شد ..
دکترسهرابی رئیس و دبیر علمی همایش گفت : امیدوارم نتایج و فرآورده های سخنان گهربار این همایش بر دانش و فرهنگ آینده گان بیفزاید . وی افزود دانش نوری است که پروردگار دانا بر آئینه دلهای جویندگان و پژوهشگران و دانش دوستان می تابد و دانشجوئی ره یابی به سوی کشف حقایق وجود است و آن فیض الهی وجودات که پیوسته موجب خلودات .
دکتر حسینی دیگر سخنران ویژه این همایش پیرامون هیداتیدوزیس به عنوان چالش در دامپزشکی و بهداشت عمومی گفت هیدایتدوز بیماری انگلی مشترک بین انسان و حیوان است کرم بالغ در روده باریک سگ زندگی می کند و مرحله نوزادی آن ( کیست هیداتیک) در بدن علفخواران خصوصاً نشخوارکنندگان و انسان زندگی می کند .
دانشیار گروه انگل شناسی دانشگاه تهران یادآورد شد کرم بالغ و مرحله نوزادی آن در تمام استانهای کشور وجود دارد و ایران به عنوان یکی از مناطق آندمیک جهان است . در جهت کنترل آلودگی باید سگهای مورد درمان قرار گیرند و از خوراندن ضایعات دامهای کشتاری به سگ باید خودداری شود .
خانم دکترسیمانی سخنران ویژه به بیماری هاری اشاره کرد و گفت یکی از زئونوزهای بسیار خطرناک می باشد که به دنبال گاز گرفتن حیوان ها بوجود می آید . وی بیان داشت درصورت ظهور علائم بیماری در انسان و با حیوان مرگ حتمی است اما اگر خود آلوده به ویروس هاری ، بلافاصله پس از آلودگی اقدام به درمان ضدهاری بنماید بطور حتم به بیماری دچار نخواهد شد .
ایشان به اقداماتی که فرد باید انجام دهد اشاره کرد و گفت : شستشوی کامل زخم ها به مدت 20-15 دقیقه با آب صابون ، مراجعه به مراکز درمانی ضدهاری جهت تزریق واکسن و سرم ضدهاری ، واکسن کزار و آنتی بیوتیک درصورت نیاز ، بخیه نزدن محل جراحت ناشی از حیوان گزیدگی
درادامه این همایش 29 مقاله به عنوان سخنرانی و 136مقاله به عنوان پوستر دو روز نوبت صبح و عصر جهت استفاده شرکت کنندگان قرائت و مورد بازدید قرار گرفت .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.